a chronology of thoughts.
welcome
Everybody has a secret world inside of them. All of the people of the world, I mean everybody. No matter how dull and boring they are on the outside, inside them they’ve all got unimaginable, magnificent, wonderful, stupid, amazing worlds. Not just one world. Hundreds of them. Thousands maybe.
« back forward »
20 August 2015, 19:56
improvisation 

今天是這project進行的第50天了。就快要變成我生活習慣了。
有人問我這整個是什麼,我就回答,「每次睜開眼就立刻拿起筆畫,畫到present那天為止,看我走形能走成怎樣」,然而present完了我還在繼續,說辭大概就會換成「畫到畢業為止。」

我好好奇,當人夢醒時刻,在這種現實與睡眠之間抽離的狀態是怎麼樣的。似酒醉也似夢,在這種意識狀態下畫出的畫,會隨著時間使印象流逝,甚至不復記憶,稍縱即逝,曇花一現。

在Wassily Kandinsky的《藝術中的精神》提及,
「即興」,即「Improvisation」一詞,
在西語裡分拆詞源,本意則是「不可(im-)預(pro-)見(vision)」。

一個連始末都無法捉摸的灰色地帶,那是推崇非黑即白的你能接受的嗎?