a chronology of thoughts.
welcome
Everybody has a secret world inside of them. All of the people of the world, I mean everybody. No matter how dull and boring they are on the outside, inside them they’ve all got unimaginable, magnificent, wonderful, stupid, amazing worlds. Not just one world. Hundreds of them. Thousands maybe.
« back forward »
11 December 2014, 04:30
untitled 

我以為我可以站在高位很冷靜地俯瞰一切
結果我發現我不是站在高位的那一個
我只是一個渴望不斷能往上爬的登山者
原來一直在改變的不只是眼前的一切
因為不同角度看到的事物原貌也會隨之改變
我不停懷疑這是不是一種困獸之鬥
然而走得遠並不代表已經爬得高
比起離經叛道我更不甘願隨波逐流
熱鬧的假象比安靜更空虛
我不奢望能走得最遠爬得最高

我只是一個小小的人類,人類的力量真的比我過去認知的小很多很多
小得我們由始至終都可能只是在鬼打墻
人類就是一個可能永遠困在山洞里卻不斷在尋找著有可能不存在的光的動物
這世界可能都是我們想象的、我們可能都只是被操控著的
什麼是真實、什麼是存在
我只想在這個世界里找一個屬於我和我所追求的一個位子
每當我睡不著的時候,我就會想起這首歌

Lately I've been I've been losing sleep
Dreaming about the things that we could be...