a chronology of thoughts.
welcome
Everybody has a secret world inside of them. All of the people of the world, I mean everybody. No matter how dull and boring they are on the outside, inside them they’ve all got unimaginable, magnificent, wonderful, stupid, amazing worlds. Not just one world. Hundreds of them. Thousands maybe.
« back forward »
26 December 2014, 01:32
gifts 

第一次準聖誕節交換的禮物給別人,雖不知道receiver是誰,但在包裝的時候總帶著一份期待感。不管是驚喜的,還是嫌棄的表情。一份是遊記和筆記本,另一份是Kitkat巧克力。希望的是除了對知識(書)的追求之外也不忘了休息是為了走更長遠的路(巧克力)。不敢說是誠意十足的禮物,但至少也算差強人意吧。

距離2015年只剩下五天。2014年後半部對我來說是極具衝擊的,尼采哲學課和現代藝術史的交錯,像海浪不斷在腦海拍打,只會越打越洶湧,甚至有點走火入魔。充滿困惑、充滿疑慮、充滿矛盾,但這對我來說已經是今年最好的禮物了。


PS:回家的那幾天,daddy問我大學怎樣了,我回答他,我可能在大學不會繼續讀和藝術相關的科目,他竟然說沒關係,只是擔心我能不能被錄取罷了。心中很是感動。我仿佛了解了為什麼姑姑要去當尼姑了。