a chronology of thoughts.
welcome
Everybody has a secret world inside of them. All of the people of the world, I mean everybody. No matter how dull and boring they are on the outside, inside them they’ve all got unimaginable, magnificent, wonderful, stupid, amazing worlds. Not just one world. Hundreds of them. Thousands maybe.
« back forward »
30 October 2015, 04:25
氣球(裝置藝術作品感想) 

我從來都沒想過,原來即使氣球再怎麼輕,都會有我們感受不到的沉重。

其實我到現在為止,都不覺得吃狗肉有任何道德上的問題。而廣大的鄉民們對於反對吃狗肉的矛盾論點、批評自殺的假道德人士和兩者的雙重標準更是讓我聯想到生命的價值和生命的自主權。我一直在想,別人的生命是什麼?究竟是怎麼一回事?我們如何對待生命和食物之間微妙的關係?

我發現,我們都很喜歡將自己的觀念和感情強加和投射于他人身上,前者後者孰好孰壞很難分辨,但以主觀的角度套牢他人已經不算是一件好事了。就像我們不斷往氣球內灌氣體,即使對我們來說再怎麼理所當然、微不足道,對氣球來說卻可能已經足夠沉重了。

其實我們都和氣球一樣,都是在別人控制和灌輸的立場底下的受害者。